• Vragen over je OV-chipkaart? Ga naar de website ov-chipkaart.nl.
  • Staat je vraag er niet tussen en wil je snel geholpen worden? Bel via 0900-1433 (gebruikelijke belkosten). We zijn op werkdagen bereikbaar van 7.00 tot 17.00 uur.

Over OVpay

Wat is OVpay?

Waarom is OVpay nodig?

Wanneer gaat OVpay in?

Waar kan ik in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Wie doen er mee met OVpay?

Moet ik mijn contactloze betaalpas of creditcard uit mijn portemonnee of hoesje halen bij het in- en uitchecken?

Kan ik met korting of een abonnement in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Waar kan ik mijn reiskosten zien?

Hoe zit het met privacy bij het in- en uitchecken met mijn contactloze betaalpas of creditcard?

Wat gebeurt er met mijn studentenreisproduct?

Wat moet ik doen als een verkeerd bedrag van mijn rekening is afgeschreven?

Is in- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard goedkoper dan het kopen van een kaartje bij de buschauffeur?

Wordt er borg ingehouden op mijn contactloze betaalpas of creditcard als ik incheck?

Hoeveel saldo moet er op mijn rekening staan?

Mijn contactloze betaalpas of creditcard is geblokkeerd voor in- en uitchecken door onvoldoende saldo. Kan ik dit openstaande bedrag overmaken?

Moet ik per rit bij het in- en uitchecken dezelfde contactloze betaalpas of creditcard gebruiken?

In- en uitchecken

Met welke betaalmiddelen kan ik in- en uitchecken?

Kan ik mijn OV-chipkaart blijven gebruiken?

Waarom staat er een afschrijving van 0,- euro op het afschrift van mijn creditcard?

Wat moet ik doen als ik ben vergeten uit te checken?

Kan iemand via contactloos betalen geld van mijn betaalpas of creditcard afhalen?

Kan ik al treinreizen met gps?

Wordt Apple Pay Express mogelijk?

Mijn contactloze betaalpas of creditcard is geblokkeerd voor in- en uitchecken door onvoldoende saldo. Kan ik dit openstaande bedrag overmaken?

Kan ik ook met mijn contactloze betaalpas of creditcard op mijn mobiel in- en uitchecken?

Kan ik een overzicht van mijn reizen downloaden?

Hoe krijg ik mijn geld van een gemiste check-in of check-uit terug?

Er staat ‘naam onbekend’ op mijn reisoverzicht, wat betekent dit?

Wat gebeurt er als ik mijn gemiste check-in of check-uit heb aangepast?

Hoe wordt er gecontroleerd dat ik ben ingecheckt?

Bèta OVpay app

Is er ook een app beschikbaar?

Waarvoor kun je de bèta OVpay app gebruiken?

Voor wie is de bèta OVpay app?

Waar kan ik de bèta OVpay app downloaden?

Heb ik een account nodig voor de bèta OVpay app?

Wanneer kan ik de bèta OVpay app gebruiken?

Welke betaalmiddelen kan ik aan de bèta OVpay app toevoegen?

Kan ik mijn openstaande bedrag via de bèta OVpay app betalen?

Ik heb in- en uitgecheckt met mijn betaalpas, maar kan geen betaling vinden op mijn bankafschrift.

Heb ik de bèta OVpay app nodig om in en uit te checken met Apple Pay of Google Wallet?

Op welk besturingssysteem werkt de bèta OVpay app?

Hoe lang kan ik de bèta versie van de OVpay app gebruiken?

Service

Mag ik mijn mening geven over OVpay?

Mijn betaalpas of creditcard wordt geweigerd om in en uit te checken in het OV en ik wil hier bezwaar tegen maken. Waar kan ik dit doen?

Waar kunnen we je mee helpen?

  • Vragen over je OV-chipkaart? Ga naar de website ov-chipkaart.nl.
  • Heb je een gemiste check-uit? Ga dan naar reisoverzicht.ovpay.nl met je referentienummer en bedrag. Het referentienummer vind je na één dag in de afschrijving van dit bedrag in je bankomgeving. Na het invullen van je gegevens krijg je de mogelijkheid om je gemiste check-in of check-uit aan te passen.
  • Heb je een beperking waardoor je niet kunt bellen? Klik dan hier.

Andere vraag?

Bel via 0900-1433 (gebruikelijke belkosten). We zijn op werkdagen bereikbaar van 7.00 tot 17.00 uur.